Marketing internetowy – co to jest pozycjonowanie zagraniczne i czym różni się od SEO w Polsce?

Jeśli już od jakiegoś czasu działasz online, z pewnością wiesz, na czym polega marketing internetowy – co to jest pozycjonowanie i jakie działania wchodzą w jego zakres. Jednak SEO wcale nie musi być skierowane wyłącznie do polskich klientów. Możesz bowiem poszerzyć swoją działalność na rynek międzynarodowy.

 

Poznaj więc na nowo marketing internetowy – co to jest pozycjonowanie zagraniczne i czym różni się od SEO w Polsce? Dowiedz się, jakie są najważniejsze różnice pomiędzy tymi rynkami oraz na co zwrócić szczególną uwagę, planując strategię międzynarodowego SEO.

 

Pozycjonowanie Niemcy – na co zwrócić uwagę?

Najważniejszym aspektem pozycjonowania firmy z dowolnego kraju jest dostosowanie działań marketingowych do charakterystyki jego mieszkańców. Podstawą optymalizacji niemieckiej strony będzie więc zastosowanie odpowiedniej domeny. Jak wiadomo, adresy URL naszych zachodnich sąsiadów kończą się na .de, co należy uwzględnić podczas konfigurowania witryny. Czy jest to jednak jedyna różnica między optymalizacją niemieckiej strony a polskim SEO?

Różnice między pozycjonowaniem Niemcy a SEO w Polsce

Jak już wspomniano, podstawową różnicą w strategii optymalizacyjnej w Niemczech jest wykorzystanie odpowiedniej domeny oraz dostosowanie przekazu marki do upodobań mieszkańców tego kraju. Warto jednak zwrócić uwagę na inne elementy, dzięki którym pozycjonowanie Niemcy okaże się jeszcze bardziej skuteczne. Oto podstawowe różnice między SEO w Polsce a optymalizacją witryn naszych zachodnich sąsiadów:

  • słowa kluczowe – każdy kraj cechuje się odmiennymi trendami w kwestii popularności danych tematów. Frazy często wyszukiwane w Polsce okazać się mogą całkowicie pomijane w Niemczech. Kluczowe jest zatem przeprowadzenie dokładnych badań, które umożliwią wykrycie najskuteczniejszych terminów;
  • treść – z pewnością nie trzeba wspominać, że treść niemieckich stron powinna być napisana w języku odbiorców, do których jest skierowana. Warto więc zatrudnić profesjonalnego copywritera, który stworzy naturalnie brzmiący content. Wykorzystanie automatycznych translatorów nie jest bowiem najlepszym rozwiązaniem;
  • charakter contentu – mentalność Niemców znacznie różni się od cech polskich odbiorców. Warto więc zapoznać się z upodobaniami naszych zachodnich sąsiadów, aby mieć pewność, że publikowane treści wpasują się w ich oczekiwania.

Dlaczego warto pozycjonować strony w Niemczech?

 

Wiesz już, jak działa niemiecki marketing internetowy – co to jest pozycjonowanie zagraniczne i czym różni się działań na polskim rynku. Jednak czy SEO międzynarodowe rzeczywiście przynosi zadowalające efekty?

 

Wiele zależy od branży, w której działasz. Jednak niewątpliwie pozycjonowanie stron w Niemczech i za granicą pozwala znacznie poszerzyć grupę odbiorców, a co za tym idzie – zwiększyć ruch w witrynie. Zastanów się więc, czy Twoja oferta będzie odpowiednia dla niemieckich klientów i zacznij działać na rynku międzynarodowym!